Зміст структурних частин електронного навчально-методичного комплексу
Головна сторінка сайту має зміст, оснащений відповідними гіперпосиланнями, що надає можливість нелінійного перегляду інформації. Користувач у будь-який момент часу може негайно переміститися до потрібного розділу.
В пояснювальній записці описується структура курсу «Інформатика та комп’ютерна техніка», роз’яснюється мета та завдання дисципліни. В широкому обсязі користувачам надається інформація про знання та вміння, що отримуються внаслідок вивчення дисципліни.
Для успішного засвоєння студентами дисципліни «Інформатика і комп’ютерна техніка» у електронному навчально-методичному комплексі визначено необхідне програмне забезпечення дисципліни. До основного набору програм входять:
1. Операційна система (Windows XP / 2000 / Seven)
2. Операційна оболонка (Windows Commander
/ Total Commander / Norton Commander)
3. Стандартні програми: WordPad,
Блокнот, Paint, Калькулятор
4. Архіватор (WinRar, WinZip)
5. Антивірусна програма (AVAST, ESET NOD32, DrWeb, KАV)
6. Microsoft Office (Word, MS Excel, MS Access, MS Power Point)
7. Локальна мережа
8. Мережа Іnternet
9. Іnternet-браузер (Іnternet Explorer, Firefox, Opera, Hrome)
10. Тестуюча програма (бажано з накопиченням результатів на сервері).
Наступним компонентом навчально-методичного комплексу є тематичний план на поточний навчальний рік. Тематичний план містить назви розділів модуля, теми занять та обсяг годин, винесених на теоретичні, лабораторні та самостійні заняття.
Робоча програма навчальної дисципліни визначає зміст тем занять окремо по модулям, кількість аудиторних та самостійних годин вивчення, форми та методи викладення, поточного контролю, навчально-методичну літературу, форми самостійної роботи студентів.
Структурно-модульна схема дисципліни «Інформатика і комп’ютерна техніка» дає можливість ознайомитися з методикою оцінювання роботи студентів упродовж всього часу вивчення дисципліни. Так, за кожний з чотирьох модулів студент може отримати від 18 до 22 балів, що в сумі становить 80 балів. Ще 20 балів відведено на обов’язкову контрольну роботу.
Наступними компонентами, виділеними гіперпосиланнями, є лекційні та лабораторні заняття. Кожен з пунктів містить всередині вікно, поділене на дві вертикальні частини: у лівій частині знаходиться зміст кожного лекційного або лабораторного заняття з описом тем, що розглядаються. Всього навчально-методичний комплекс містить 5 лекційних занять та 24 інструкційні картки з лабораторних занять.
До основних тем, що розглядаються, відносяться:
- технічне забезпечення ЕОМ;
- програмне забезпечення ЕОМ;
- операційна система Windows;
- стандартні програми Windows;
- текстові та графічні редактори;
- табличний процесор Microsoft Excel;
- системи управління базами даних.
Після кожної теми лекційних занять студентам надаються контрольні запитання для самоперевірки.
Поглиблення учбового матеріалу здійснюється за рахунок самостійних годин (48 год.). Для цього на головній сторінки сайту розташовано пункт «Самостійне вивчення», де студенти знайомляться з теоретичним матеріалом, який закріплюється контрольними запитаннями та тестовими завданнями.
Тестові завдання
містять тести з 11 основних тем дисципліни та підсумкові тести за весь курс. Для
тестування використана програма Assist2, розроблена автором Іваненко Ф. Г. Вона
вільна для користування і може бути закачана з всесвітньої мережі Internet. За
допомогою цієї програми тестовий контроль можна проводити двома способами: в
режимі тренування – при цьому студент проходить всі питання обраної теми, та в
режимі контролю знань – коли студент відповідає на певну, задану заздалегідь
кількість питань. При цьому можна задати випадковий вибір питань і є можливість
вибору: задавати питання послідовно або в випадковому порядку, перемішувати
варіанти відповідей на питання, обмежити час відповіді на 1 питання, обмежити
час відповіді на всі питання. Існують також і інші можливості програми Assist2:
- дозволити або
заборонити вибір декількох варіантів відповідей;
- можна використати таку систему оцінок, при якій за частково правильну відповідь не нараховуються бали зовсім;
- результати можна отримувати в 5-ти бальній, в 12-ти бальній чи в 100-бальній системі;
- сервер статистики тестуючої програми в інтерактивному режимі збирає результати студентів з усіх комп’ютерів, під’єднаних до локальної мережі, після чого можна сформувати відомість оцінок студентів;
- тестуюча система дозволяє накопичувати результати тестування;
- є можливість збору статистики через Internet.
В комплект програми входить файл StatServ - "Сервер Статистики", який збирає результати з комп’ютерів мережі. Він зберігає статистику не на диску, а в оперативній пам'яті. Отже, видалити або змінити статистику неможливо, що дуже важливо при роботі з «розумними» студентами. Для роботи сервера статистики необхідний протокол TCP/IP. До початку тестування треба запустити програму локально. В настроюванні програми Asist2 необхідно вказати ім’я комп’ютера з сервером статистики і ім’я порта, використовуваного для передачі статистики (по умовчанню 5555), або "localhost:5555" для локального сервера. Наприклад: COMP1:5555 чи 10.0.0.2:5555. Крім того треба включити опцію "Відправляти статистику на віддалений сервер статистики". Після цього вся статистика, включаючи детальну по кожному питанню, буде в режимі реального часу відображатись сервером статистики.
Сервер статистики треба запускати перед запуском програми тестування.
Тестовий контроль забезпечує, з одного боку, можливість самоконтролю для студента, а з іншого боку - бере на себе рутинну частину поточного або підсумкового контролю з усієї дисципліни, наприклад, під час іспиту або заліку.
Опція «Олімпіадні завдання» дає можливість ознайомитись з завданнями олімпіади з інформатики, яка щороку проводиться кафедрою інформатики Миколаївського національного аграрного університету.
Для тих, хто хоче перевірити свої знання в нестандартній формі, призначена опція «Кросворди».
Термінологічний словник містить понад 250 термінів. Причому словник містить як поняття, що визначенi
в комплексі "Інформатика та комп’ютерна техніка", так i поняття, що
тільки названі в посібнику, але усвідомлення сутності яких сприяє кращому
осмисленню основного навчального матеріалу.
Для урізноманітнення та більш детального наочного засвоєння матеріалу призначені відеоматеріали та презентації.
В кінці вивчення дисципліни «Інформатика і комп’ютерна техніка» студенти
пишуть обов’язкову контрольну роботу, завдання до якої наводяться в розділі «Завдання
до обов’язкової контрольної роботи». Комплексна контрольна робота з
дисципліни «Інформатика і комп’ютерна техніка» складається з двох частин:
теоретичної частини (150 тестів) і практичного завдання (34 варіанта).
коефіцієнт 0,90 – 1,00 – оцінка «відмінно»,
коефіцієнт 0,70 – 0,89 – оцінка «добре»,
коефіцієнт 0,50 – 0,69 – оцінка «задовільно»,
коефіцієнт 0,00 – 0,49 – оцінка «незадовільно».
При оцінюванні практичного завдання потрібно керуватись такими критеріями:
-
вміння застосовувати теоретичні знання дисципліни;
-
коректність оформлення завдань, діаграм;
-
вірність проведення розрахунків;
- вміння друкувати результати на принтері.
Після вивчення дисципліни «Інформатика і комп’ютерна техніка» студенти проходять навчальну практику, до якої в комплексі наведено робочу програму та завдання з чотирьох варіантів.
Список літератури містить підручники, які студенти можуть придбати в бібліотеці коледжу.
Ті, хто бажає поглибити свої знання чи підготуватись до участі в олімпіаді
з інформатики, можуть використати корисні інтернет-джерела.
В опції «Наші активісти» можна познайомитись з деякими
студентами, які зайняли призові місця в олімпіадах з
інформатики.